Apeldoorn 8-9 juli

Het fietsweekend stond op het programma 8 fanatieke renners hadden zich hiervoor aangemeld, wel ontzettend jammer dat het er maar 8 waren, hopelijk vanwege blessures want dit mag je niet missen.
Deze acht hadden er veel zin. Het wachten was nog op onze Mark die maar moeilijk afscheid van zijn Yvonne kon nemen. Ja hoor een beetje voor acht was er Mark ook, zodat we konden vertrekken met de bus en 2 personenwagens richt Apeldoorn. Daar aangekomen werden we welkom geheten door een zeer zorgzame Petra, maar eerste moest er nog een tocht van 140km afgelegd worden, door een mooi stukje natuur van Nederland, De fietsen uit de bus en sommige nog omkleden konden we vertrekken richting Barneveld door de boswachterij Kootwijk, waar we bijna een aanvaring hadden met een tegenligger op een e-bike Mark had hem nog een tikje kunnen geven, gelukkig was het goed afgelopen. De paadjes door het bos waren nogal smal, dus opletten. Na zo’n 60km waren we in Soesterberg voor onze eerste stop. Een bakkie en een colaatje ging er wel in en daarna nog een 12 uurtje zodat we weer aangesterkt waren en de tocht konden vervolgen. Bij Bunschoten-Spakenburg hadden we nog een mooi stukje langs het water af wel met wat tegenwind, maar ook hier veel fietsers waren we rekening moesten houden, ondanks dat kon Mary toch naar een leuke dame zwaaien die op het dek lag te zonnen. Jos die langs Mary zat vond het wel goed en ging vrolijk door.
Ergens bij strand Nulde gingen voor een tweede stop om te drinken, ja het begon al aardig warm te worden. De bidons vullen en nog wat cola of iets anders konden we weer gaan richting Apeldoorn, iedereen gespannen behalve Mary en Marco die de tocht al voorgereden hadden, want er kwamen nog een paar klimmetjes aan nog effe stoppen bij een camping voor een heerlijk afkoeling en waren we er klaar voor vlak voor Apeldoorn vroeg iemand wanneer komen die klimmen, die heb je al gehad zo’n geweldige conditie stelde dat niet veel voor.
Aangekomen bij het Hotel was het eerste een weise dan de kamer opzoeken een doucheje en een tukkie en waren er klaar voor de avond. Daar hadden we heerlijk gegeten en daarna nog een paar biertjes op het terras.
De volgende ochtend had Petra en haar man een heerlijk ontbijt geregeld , sommige hadden een spiegel en een gekookt ei besteld de ander 2 te grote bollen, bijna alles op en klaar voor de vele klimmetjes op de postbank. Eerst moesten we nog een 35km afleggen om daar te komen, maar toen werd het wel anders in het begin was het nog redelijk te doen boven aangekomen bidons weer vullen kop onder de kraan en gaan een rondje van 10km en we waren weer op hetzelfde punt, daar weer een cola en naar beneden met volle snelheid, maar dat duurde niet lang of er moest weer geklommen worden, het ging fantastisch boven aangekomen, wachten tot iedereen weer bij was. In Arnhem hadden nog een paar vervelende klimmetjes, maar ook hier sloegen we ons er doorheen. Richting Apeldoorn hadden we nog een lek en een stuur moest wat vastgezet worden, maar uiteindelijk hadden we er 90km opzitten en on 2 uur bij de auto’s Afscheid nemen van Petra en richting Handel naar het vossenhol de laatste muntjes opgemaakt en iedereen was zeer tevreden hoe hert allemaal gegaan was. Organisatie heel hartelijk dank voor dit onvergetelijke weekend, hopelijk worden de andere die dit gemist hebben enthousiast en besluiten volgend jaar mee te gaan.