Vandaag stond de Koningsdagrit naar Geijsteren op het programma. Een rit voor zowel de A als de B rijders. Mary vertegenwoordigde de A en Geert en Pieter de B. Dat was het. Toch maar vertrokken om klokslag 08.30 uur. In de buurt van Oploo een selfie gemaakt als bewijs voor de punten 😉 daarna is Mary afgedraaid, omdat hij ivm zijn liesblessure maximaal een uurtje mag fietsen. Geert en Pieter hebben Geijsteren nooit gezien en kozen voor een verkorte versie op deze best nog wel frisse Koningsdag. Om ca 10.30 uur zaten zij thuis aan de koffie met oranje tompouce!
josvdbroek
Oisterwijk A groep 26 april
Op deze, opnieuw frisse, zondagochtend stonden er 6 renners klaar om deze mooie tocht door de kampina te volbrengen.
Na een geslaagde start kwam voor de koffie toch de eerste malaise. Een eerder lek gereden tubless band, die vervangen is door een binnenband, ging nu opnieuw lek. De reparateur van dienst had de grootste moeite om de steekas los te krijgen. Na wat kracht termen en een grotere sleutel had ie het toch voor elkaar.
Toen hij de band van de velg had kwam er een in de karnemelk gedoopte binnenband voor de dag. In de achtergebleven vette petazzie was niet te voelen of er nog iets scherps in de buitenband zat. Op hoop van zegen was de boodschap. Die zegen duurde 625mtr. Daarna was er een belletje naar het thuisfront om opgehaald te worden. 1 andere rijder had medelijden, en zelf nog wat pijntjes, en besloot bij hem te blijven.
Zo bleven er 4 strijders over. Bij mijnheer van Eijck was de koffiestop. 2 goede kopjes koffie verder werd er aan de terugreis begonnen. Met een klein beetje hulp van wat andere wielrenners vochten we tegen de wind in naar huis. Via Best Nijnsel en Boerdonk waren we om 12.00 uur terug in Handel.
Met nog een afsluitend bakje koffie gingen we allen huiswaarts. De fotograaf zat bij v Eijck wat te slapen dus dan maar wat foto’s van de thuiskomst.
Oirschot B groep 26 april
Een frisse zondagochtend, maar met een veelbelovend zonnetje aan de hemel. Rond de klok van negen verzamelden de eerste renners zich voor de rit richting Oirschot. Het is meivakantie, dus hier en daar ontbraken wat vaste gezichten, maar met acht man aan de start mochten we zeker niet klagen.
Stipt om negen uur werd er vertrokken, via Boekel richting Veghel. Al snel bleek dat niet alleen de benen, maar ook de navigatie op scherp moest staan. In Veghel ging het even mis: de verkeerde kant van het viaduct werd gekozen. Eén alerte renner had het direct door, maar de rest moest nog even puzzelen om weer bij elkaar te komen. Met wat kunst- en vliegwerk werd de groep gelukkig weer herenigd.
Via Best ging de tocht verder en uiteindelijk bereikten we Oirschot. Daar kwamen we toevallig nog een oud-clubgenoot tegen, die met een groep uit Boekel onderweg was. Een mooie gelegenheid om even bij te praten. Op het terras, in het zonnetje, smaakte de koffie extra goed — een welverdiende pauze.
Na de stop leek het avontuur pas echt te beginnen. Nauwelijks weer onderweg of de navigatie liet ons opnieuw in de steek, wat resulteerde in een extra rondje door Oirschot. En alsof dat nog niet genoeg was, kregen we vlak buiten het dorp te maken met een lekke band.
De buitenband ging er soepel af, maar het terugplaatsen bleek een stuk lastiger. Totdat iemand met de gouden tip kwam: de band iets terugduwen voor extra speling. Probleem opgelost — althans, tijdelijk. Zo’n tien kilometer later was het weer raak met dezelfde band. Snel wat lucht erbij en door, al begon het vertrouwen in het rubber wel te slinken.
Eén van de renners vond het genoeg geweest en koos ervoor om solo verder te gaan — ook omdat hij op tijd thuis moest zijn. De rest zette koers richting Gemert, waar nogmaals lucht bij de band moest worden gedaan. Uiteindelijk bereikten we rond half één Handel.
Een tocht vol kleine obstakels en improvisatie, maar vooral een heerlijke rit in goed gezelschap. Morgen staat er alweer een nieuwe uitdaging op het programma: Koningsdag, met een gezamenlijke tocht voor de A- en B-groep.
Fietsweekend 27-28 juni 2026
Loading Viewer…
Herpen A groep 19 april
Om acht uur ’s ochtends verzamelen, terwijl de nacht nog in de lucht hangt.
Een frisse, kouwen opstart die meteen wakker schudt.
Met negen man sterk, en twee man draaiend op een dubbele crank,
trappend door dorpen en uitgestrekte velden, kilometer na kilometer.
Een welverdiende stop: koffie mi een goei stuk gebak bij den boer. Alles vur €2,49. Of nie Twan….
Even op adem komen, lachen, genieten.
Daarna weer op pad, terug naar hois,
met nog tijd over voor een ziekenbezoek —
en de rest van de dag die zich ontvouwt tot ne mooie zondag🍻