Grubbenvorst A groep 7 juni

Op deze frisse zondagochtend ging de wekker vroeg. Geen feestje de avond ervoor, dus de benen voelden verrassend goed en de motivatie was hoog. Op het programma stond een rit met de A-groep naar Grubbenvorst. Extra bijzonder deze keer: een tandem in het peloton. Dat zorgde meteen voor de nodige nieuwsgierige blikken en leuke gesprekken onderweg.

Met zes renners en vijf fietsen vertrokken we richting Gemert en vervolgens naar Bakel. De wind liet zich al vroeg gelden en blies stevig van opzij. Het peloton bleef echter mooi compact en via Deurne werd koers gezet richting Noord-Limburg. Daar werd besloten de geplande route iets aan te passen. In plaats van door het dorp te rijden, kozen we voor een stuk van de Siberië-route. Een prima keuze, al moesten we om weer op het oorspronkelijke parcours uit te komen nog een kort stukje onverhard trotseren. Gelukkig leverde dat geen problemen op en al snel reden we weer soepel door het uitgestrekte Peelgebied.

Via het industriegebied van Venlo bereikten we het verste punt van de rit. Vanaf daar was het nog maar een klein stukje naar Grubbenvorst, waar een welverdiende tussenstop wachtte. Na zo’n zestig kilometer in de benen smaakte een kop koffie bij Clevers IJssalon uitstekend. Even de benen strekken, wat bijpraten en daarna weer verder.

Na de pauze volgde een prachtig deel van de route richting Lottum. Door een mooi natuurgebied slingerde een smal fietspad zich tussen het groen door. Het was genieten van de omgeving, al zorgden de vele tegenliggers ervoor dat niet iedereen even gemakkelijk zijn ritme kon vinden. Eenmaal in Tienray werden de wegen weer breder. Daar stond wel een stevige tegenwind tegenover, maar dankzij het sterke kopwerk van de mannen vooraan bleef het tempo verrassend hoog.

Toen Handel in zicht kwam, bleek dat er nog voldoende energie in de groep zat voor een eindsprint. Een renner die voor het eerst met de A-groep meerreed, besloot zijn visitekaartje af te geven en trok een stevige sprint aan. Met succes, want hij kwam als eerste over de denkbeeldige streep.

Als afsluiter volgde nog een laatste kop koffie bij de bestuurder van de tandem. Onder het genot van een drankje werd teruggekeken op een mooie rit vol afwisseling: wind, natuur, een stukje avontuur op onverhard terrein, een gezellige koffiestop en een sportieve eindsprint.

Kortom: een geslaagde zondagrit naar Grubbenvorst, met goede benen, mooi gezelschap en ruim voldoende wielerplezier.

Smakt 31 mei B groep

We vertrokken op de laatste dag van mei met 6 man voor de rit naar Smakt over 74 km. Met de wind in de rug naar Landhorst en achterlangs Boswachterij Sint-Anthonis werd ter hoogte van Rijkevoort de A73 overgestoken. Op sommige stukken was het goed oppassen vanwege recente asfalteringswerkzaamheden en de daarmee gepaard gaande losse steentjes. Gelukkig bleef iedereen overeind en bereikten we via Boxmeer, Vierlingsbeek en Holthees de pauzeplaats in Smakt. De koffie smaakte prima en de plaatselijke schoonheid maakte de foto’s. Na de pauze werden de duo’s weer geformeerd en zowel Mark en Geert, Ton en Roel en Gerard en Pieter wisselden elkaar goed af op kop. Dat was ook wel nodig, want op de terugweg via Overloon en Westerbeek stond de wind vol tegen. Om exact 12 uur arriveerden we in Handel en ging een ieder met een voldaan gevoel huiswaarts.

Hees duitsland 31 mei A groep

Het was klokslag acht uur, we gingen op pad met een groep van zeven renners en zes fietsen. We gingen richting De Mortel ,Bakel,Millus en zakte verder af naar het zuiden. Pauze stop was in Duitsland. Mooie locatie, bij een soort B&B, waar de prijzen nog van ouds zijn, grote koffie en cola voor 6 euro. Gebak was te groot voor ons, maar wel schitterend ontbijt wat klaar stond ( goed geregeld Jarno !). Na een half uur weer op de fiets gestapt. Weer terug op de route. De wind was niet onze beste vriend, veel kilometers was hij de baas. Weer terug op Nederlandse bodem, met pondje weer aan de goeie kant van de maas. Zetten de course weer verder richting Handel. Was een mooie, gezellige, afwisselende tocht, die we om 12.15 in Handel afsloten.

Veghel 1ste pinksterdag 24 mei

8.30 uur vertrokken met 12 man inclusief het tandem team.
Het eerste  stuk werd rustig aan gereden en was ook vooral rondom Gemert, daarna richting Beek en Donk om daar langs het kanaal terijden richting Son. Dit stuk is toch wel druk met fietsers en wandelaars, blijft uitkijken en ook voorral de paaltjes en de verhogingen die er zijn. De snelheid ging hier wel wat omhoog. Er zaten dan ook weer verschilende A rijders bij, die dan willen laten zien hoe het moet of niet moet. Achter in werd er dan ook wel een geklaagd dat het te hard ging .Maar uiteindelijk kon iedereen  wel mee komen en daar gaat het om. Een leuke koffie plek langs de A50 om even bij tekomen. Goede koffie en zelfs gebak voor een enkeling. Na de pauze ging de route verder, al moesten we even van de fiets ivm veel glas op het fietspad. De snelheid ging omhoog en met zelfs Handel in het zicht ging het te hard en ik merkte zelfs als 3e rijder in de groep dat mijn benen bijna niet meer wilden. Het laatste stuk ging gelukkig het tempo omlaag naar 32 en was het weer voor iedereen te doen.
Leuke rit gehad, samen uit en samen  veilig thuis.ag komt nog

Overasselt 2de pinksterdag 25 mei

Op zondag 25 mei stond er weer een prachtige gezamenlijke rit van Tourclub Handel op het programma. Met acht enthousiaste renners verzamelden we ons in de ochtend voor een tocht van ongeveer 90 kilometer door het mooie Brabantse en Gelderse landschap. Het weer werkte perfect mee: een aangename temperatuur, volop zon en nauwelijks wind. Ideale omstandigheden om samen een mooie trainingsrit te rijden.

Vanuit Handel vertrokken we in een strak tempo richting Odiliapeel. De groep draaide soepel rond en iedereen nam netjes zijn beurt op kop. Via rustige wegen en groene buitengebieden ging de route verder richting Wijchen. Onderweg genoten we van de afwisselende omgeving met uitgestrekte velden, bossen en gezellige dorpskernen. De sfeer in de groep was uitstekend en er werd onderweg volop gelachen en bijgepraat.

Na een korte drinkpauze zetten we koers richting Mill. Hier lag het tempo iets hoger en werd er stevig doorgereden, maar de groep bleef mooi gesloten. Dankzij de geringe wind konden we lange stukken lekker constant rijden. Vanuit Mill ging het verder naar Volkel, waar de zon inmiddels volop scheen en de terrasjes goed gevuld waren. Dat gaf een echt zomers gevoel tijdens deze rit.

Het laatste deel van de route bracht ons weer terug richting Handel. Ondanks de kilometers zaten de benen er bij de meesten nog goed op en werd het tempo tot het einde verzorgd hoog gehouden. Na afloop konden we terugkijken op een geslaagde tocht: 90 kilometer, prachtig weer, een veilige rit en vooral veel gezelligheid.

Tourclub Handel kan opnieuw terugzien op een mooie gezamenlijke zondagrit waarin sportiviteit en saamhorigheid centraal stonden.

css.php